kontakt/CONTACT

Orientacijski klub Komenda

Zajčeva cesta 23

1218 Komenda

orienteering.komenda@gmail.com

  • Black Facebook Icon

© 2017 Orientacijski klub Komenda

Zima je čas za bazičen trening

27.11.2016

 

Spodnji prispevek je že star. Vendar se v besedilu skriva kar nekaj dejstev, ki vedno veljajo. In ker zima pride vsako leto - še enkrat osvežimo pravila treninga v tem obdobju.

 

Star pregovor pravi, da funkcija krepi organe. Če trditev obrnem okrog - nedejavnost vpliva na zmanjšanje sposobnosti. Zima oz. nizke temperature, tema, megla, dež in blato so okoliščine, ki prav nič ne pripomorejo k zvišanju motivacije za vadbo na prostem. V tem letnem času večina ljudi precej spremeni svoje gibalne navade in gibanje postavi na stranski tir.

 

Športniki, tekmovalci ali rekreativci, ki se redno ali občasno udeležujemo tekaških prireditev, vemo, da se je treba na nastop pripraviti. Proces priprave začnemo z osnovnim (bazičnim) treningom, začetnemu dvigu sposobnosti sledi trening v predtekmovalnem obdobju in na koncu je tu čas tekmovanj. Marsikdo od nas je že izkusil, da do dobre tekmovalne forme ni bližnjic, da je treba iti počasi, postopoma, korak za korakom. Prehitevanje se ne obnese, možnosti za nesrečo (poškodbo) je preveč.

 

Komendski polmaraton v začetku maja mi pomeni preizkušnjo, kako uspešno je bilo pripravljalno obdobje, informacijo, ali je treba kakšno malenkost v pripravi še izboljšati in predvsem informacijo o tem, kako visoko lahko (na podlagi fizične priprave) ciljam na tekmah v orientacijskem teku.

 

Zadovoljstvo po domačem maratonu pa je odvisno predvsem od treninga, ki ga opravim do takrat. Prvi, uvajalni del, sem odkljukal v mesecu decembru. V januarju in februarju bom stopnjeval količino pretečenih kilometrov, v marcu in aprilu bodo postali pomembni intenzivnejši treningi.

 

Po izkušnjah zadnjih let je obdobje bazične vadbe (december - marec) tisti čas, ko dnevno, v majhnih odmerkih nalagaš v svoje sposobnosti, kot da bi nalagal denar v banko. Na dan tekme pa dvigneš prihranke… Poleg osnovne dejavnosti (v mojem primeru tek) v tem obdobju pride v poštev  kopica spremljevalnih aktivnosti: hoja v gore, smučanje, tek na smučeh, plavanje, itd. Pri izbiri pazim le na to, da je dejavnost takšna, ki mi daje energijo, ki me psihično izpolni, četudi sem fizično izžet. Bolj kot intenzivnost, ki v tem času ne sme biti visoka, je pomembna kilometrina oz. čas trajanja aktivnosti, ki mora biti čim daljši.

 

Poleg dejavnosti ˮza dušoˮ dvakrat tedensko izvedem še manj zanimivo, a toliko pomembnejšo vadbo moči. Tek brez primernega mišičnega steznika je lahko zelo škodljiv in lahko privede do prehitre obrabe sklepov, stresnih zlomov kosti in drugih poškodb. Glede na to, da si želim ostati zdrav, je naložba v moč neprecenljiva. Z močnimi mišicami tečem učinkoviteje in hitreje, kar je tudi pomemben cilj vadbe.

 

Vadbo za moč ob ponedeljkih in četrtkih ob 18.30 oz. 17.30 izvajava skupaj z Blažem v telovadnici, v prostoru za opremo. Precej več kot le osnovne vaje s tega področja opraviva v obliki gimnastičnih vaj z lastno težo. Poudarek je na vadbi moči mišic trupa, sledijo mišice nog, z vajami za roke kot tekača ne pretiravava, a jih vseeno vključiva v trening. Za tovrsten trening ne potrebujeva dodatne opreme, ne časa in denarja za obisk prvega fitnes centra. Potrebujeva le motivacijo in še tako suhoparne vaje se v skupini precej lažje izvajajo.

 

Vse člane, ki bi želeli narediti korak v to smer, pa sami nimate dovolj motiva, vabiva, da se nama pridružite. Tudi pri tekaških treningih…

Please reload